Duyuru

Site içeriğinde bulunan bilgiler bilgilendirmek içindir, bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez
Randevu aldıktan sonra lütfen Randevuya Gelirken bölümümüzü dikkatle okuyunuz
Sağlığınız Bizim İçin Önemlidir

Hava Durumu

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Periodontoloji

Sağlıklı Diş Eti

Dişeti çekilmesi

Kötü ağız kokusu

Sağlıklı dişeti açık pembe renkte, mat, sert kıvamlı ve  yüzeyinde portakal kabuğunu andıran   pütürler görülen bir dokudur.
Dişeti kanaması  , periodontal hastalıkların her aşamasında görülen hemen hemen tek belirtidir. Diş fırçalarken meydana gelen dişeti kanaması ilerleyen evrelerde temaslarla dahi başlayan dişeti kanamalarına yerini bırakabilir

Dişeti Hastalığının Belirtileri :

• Diş eti hastalıklarında ilk ve en önemli belirti dişeti kanamasıdır.
• Kötü ağız kokusu ve kötü tat hissi.
• Dişeti çekilmesi ve açığa çıkan kök yüzeylerinde oluşan hassasiyet
• Diş etlerinde şişlikler ve kızarıklıklar.
• Diş ile dişeti arasından iltihap gelmesi.
• Dişlerde sallanma, uzama ve dişler arasında açılmalar.

Dişeti Hastalığının Tedavisi :

Erken safhalardaki dişeti hastalığı tedavisi genellikle diş taşı temizliği ve kök yüzey düzleştirmesidir. Bu işlemlerle iltihaba neden olan bakteriler ve toksin maddeler ağızdan uzaklaştırılır. Dişeti hastalıklarının erken safhalarında uygulanan bu tedaviler, genellikle yüz güldürücü sonuçlar için yeterli olmaktadır.
 İlerlemiş vakalarda ise mukogingival cerrahi müdahale gerekebilir. Cerrahi müdahalede  amaç; dişetlerinin kolay temizlenebilmesi için şekil vermektir.

Tedavilerden sonra hastalar periyodik olarak görülmelidir. Periodontal tedavi ile elde edilen olumlu sonuçları korumanın tek yolu dişlerin fırçalanması, diş ipi kullanılması ve bakteri birikintilerini ortamdan uzaklaştıran kimyasal ajanların düzenli olarak kullanılmasıdır.

bottom

bottom