Duyuru

Site içeriğinde bulunan bilgiler bilgilendirmek içindir, bu bilgilendirme kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez
Randevu aldıktan sonra lütfen Randevuya Gelirken bölümümüzü dikkatle okuyunuz
Sağlığınız Bizim İçin Önemlidir

Hava Durumu

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Konservatif tedavi

Kanal tedavisi

Diş Çürüğünün Etkenleri

-Bakteri plağı
-Karbonhidratlı gıdalar ( Şeker,un vs.)
-Bünyesel etkenler ( Dişin yapısı,tükürüğün bileşimi vs.)
-Zaman ( Besinlerin ağızda kalış süresi)
Ağızdaki bakterilerin oluşturduğu bakteriyel plak,şekerli gıdaların ağızda kalan artıklarından asit oluşturmaktadır.Bu asitler dişin minesini bozarak diş üzerinde kavite adını verdiğimiz oyukların oluşmasına neden olur.

Dişlerin çürümesi mine tabakasında başlar ve tedavi edilmediğinde dentin dokusuna ilerler. Mineye göre daha kolay çözünen dentin tabakasında çürük daha hızlı ilerler. Dentin dokusuna erişmiş bir çürük ile hastada soğuk,ekşi ve tatlı ile hassasiyet olabilir. Bu ağrı etken ortadan kalktığında geçer.
Eğer ağrılar devamlı duruma gelmiş ise çürük, dişin damar-sinir paketinin toplandığı pulpa tabakasına ilerlemiştir ve kanal tedavisi gereklidir.

Tedavi seçenekleri

Kompozit Dolgu
Estetik-beyaz dolgu olarak da adlandırılır. Özel bir bağlayıcı ajan kullanılarak dişe yerleştirilen kompozit dolgular ışık cihazıyla sertleştirilir ve cilası aynı seans yapılır.

Porselen Dolgu
Porselen dolgularda diş üzerinde gerekli hazırlıklardan sonra kaviteden ölçü alınır ve laboratuara gönderilir. Hasta bir sonraki seansa geldiğinde porselen dolgu kaviteye yapıştırılır.

Amalgam Dolgu
Metal dolgu olarak da adlandırılır.Gümüş, kalay ve bakır alaşımının civa ile karıştırılmasıyla meydana gelir. Amalgam dolgu malzemesi ile doldurulan diş yüzeyindelgenin iki saat süreyle çiğneme yapılmamalı ve 24 saat sert bir şey çiğnenmemelidir.24 saatte sertleşmesi tamamlanan dolgu yüzeyi cilalanır.

KANAL TEDAVİSİ

Çürük veya travma gibi sebeplerle dişin pulpa dokusunda iyileşemeyecek düzeyde zarar meydana gelmesi durumunda ya da dişin canlılığını yitirdiği durumlarda uygulanan  tedavi yöntemidir.
Dişin köklerinde diş sinirlerinin bulunduğu kanallar mevcuttur. Kanal tedavisi, işte bu kanallar içerisinde bulunan, enfekte sinirlerin uzaklaştırılması ve kanalların dezenfekte edilerek doku dostu kanal dolgu maddeleri ile doldurulması işlemine verilen addır.
Dişteki çürük tedavi edilmediği sürece ilerleyerek dişin pulpa dokusuna kadar ulaşır ve damar ve sinirlerden oluşan pulpa dokusunun iltihaplanmasına neden olur.
Pulpa dokusunun iltihaplanmasıyla birlikte bu doku  yavaş yavaş canlılığını yitirir. Nekroz, travma sonucunda da gelişebilir. Tedavi edilmediği sürede mikroorganizmalar nekroze pulpanın içinde üremeye başlarlar  ve zamanla dişin  kökünün etrafındaki dokuları da etkileyerek kök ucunda iltihap oluşmasına neden olurlar.

Kanal tedavisi nasıl yapılır ?

1. Ağrı ve acı hissini önlemek için anestezi yapılır.

2. Çürük tabaka temizlenerek pulpa dokusuna ulaşılır.

3. Rontgen ile kanalların boyu tespit edilerek enfekte sinir ve damar dokular uzaklaştırılr.

4.Kök ucuna kadar diş kanalına şekil verilir. Gerekirse bazı ilaçlar uygulanarak
  iyileşme hızlandırılabilir.

5.Seanslar arasında diş iyileşene kadar geçici dolgu maddeleriyle dişin üzeri kapatılır.

6.Tedavi tek seansta bitebildiği gibi iyileşme süresine göre birkaç seans devam edebilir.

KANAL  TEDAVİSİNİN  ÖMRÜ

İyi bir ağız bakımı ve başarılı bir kanal tedavisi sonrasında diş ömür boyu ağızda kalabilir.

bottom

bottom