Ortodonti

Latince de ‘’düzgün diş’’ anlamına gelen ortodonti sadece dişleri değil, dişleri ve çene yüz ilişkilerini birlikte inceleyen bir bilim dalıdır.

Ortodontik bozuklukların birçoğu küçük yaşlarda başlanan düzenli kontroller sonucu engellenebilmektedir. Bilinçli toplumlarda erken yaşlarda müdahaleler ve yeterli ağız diş sağlığı eğitimleri ile ilerleyen yaşlardaki diş kayıpları ve diş çapraşıklıklarında büyük oranlarda azalma gözlenmiştir.

Dişlerimizin ve çenelerimizin doğru pozisyonlarda birbirleriyle ilişkileri ve fonksiyonları tüm solunum ve çiğneme fonksiyonlarımızı etkileyen çok önemli bir faktördür. Ortodonti bu noktada devreye girer ve bu fonksiyonlarımızı optimum seviyede yerine getirebilmemize yardım eder. Tedavi öncesinde alınan kayıtlar ( ölçü, fotoğraf, çene ve yüz röntgenleri, gerekli ise bilgisayarlı tomografiler ) ile tedavi planlaması yapılır ve planlamaya uygun mekanikler ile gerekli tedavi uygulanır. Tedavi süresi vakanın şiddetine göre 1 sene ile 4 sene arasında sürmektedir. Ortalama tedavi süresi 2 senedir.

Çocuklarda Ortodontik Tedavi

Çocuklarda çenesel problemlere (iskeletsel) erken yaşlarda müdahale etmek gerekirken, sadece dişlerdeki düzensizlik durumlarında tedavi için çene gelişiminin tamamlanması beklenebilir. İlerleyen yaş faktörü ile birlikte tedavi süresini uzayabilir. Çocuğunuz yaklaşık olarak 7 yaşına gelince tedaviye ihtiyacının olup olmadığının belirlenmesi gerekmektedir.

Yetişkinlerde Ortodontik Tedavi

Ortodontik tedavi için yaş sınırlaması yoktur. Dişleri çevreleyen kemik dokusu sağlıklı olan herkese ortodontik tedavi uygulanabilir. Dişlerin üzerine yapıştırılan braketler diş renginde porselenden de yapılabilmektedir. Böylece braketler kolay kolay fark edilemez.